Tarlós István főpolgármester és pénzügyi helyettese, Bagdy Gábor előterjesztésre rögzíti: az M3-as metróvonal, mint Magyarország legforgalmasabb vasútvonalának a felújítása elengedhetetlenül szükségessé vált. Emlékeztetnek rá, hogy a Fővárosi Önkormányzat 2011 óta gondosan előkészítette a vonal felújítását, ideértve a szerelvényeket is. Kitértek rá, hogy 2010 előtt a metró felújításáról a Fővárosi Közgyűlés semmilyen elvi döntést, gyakorlati, forrásbiztosítással járó döntést nem hozott, uniós támogatásra nem pályáztak, tervezési, engedélyezési munka nem indult. Minden rendelkezésre álló dokumentum, elkészült tenderdokumentáció azóta készült el, a pályázat benyújtására 2011-ben került sor. Emlékeztetnek arra is, hogy a kormány a lehetőségek közül a járműpark felújítása mellett foglalt állást, és engedélyezi az ehhez szükséges hitelfelvételt.
A járművek élettartam-növelő felújításának műszaki tartalmát a BKV kidolgozta, ez alapján a megvalósításra vonatkozó közbeszerzési eljárás a finanszírozási kérdések tisztázása után indítható. A járműpark teljes felújításával a kocsik élettartama minimum 20 évvel meghosszabbítható.
Az előterjesztés arra is emlékeztet, hogy megtörténtek a szükséges lépések az infrastruktúra felújítására is, a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a BKK már megkötötte a szerződést a vonal teljes felújításának tervezésére, a kivitelezési tender megindításához szükséges összes terv elkészítésére és az engedély megszerzésére. A vonalfelújítás finanszírozásával kapcsolatban tárgyalásokat kell folytatni a Kormánnyal.
A járműfelújítási tender mielőbbi indítása érdekében a tárgyalásokat még 2014 őszén le kell folytatni, erre a közgyűlés mai döntésével felhatalmazta a főpolgármestert. A konkrét hitelfelvételről a potenciális finanszírozókkal történő egyeztetések és kormányzati tárgyalások lezárása után lehet konkrét döntést hozni.
(ujpest.hu)